Bistånd & utveckling iFokus

Bistånd & utveckling

Etiketter: biståndgåvorbiståndsorganisationerhjälp-i-nödutvecklingafrika
Läst 35 ggr
Magi-cat
4

Träd - en gåva för framtiden

Träd är en gåva för livet, kan man säga helt kort. 🍀💚🌳🌿

Träd ger frukt, skugga, virke, ved och inte minst kan träd minska utbredningen av ökenområden, hjälpa människor att klara sin livsmedelsförsörjning och bidra till klimatet.

I Tchad stöder Läkarmissionen ett trädplanteringsprojekt med sorter som är särskilt lämpade att odla söder om Sahara.

Vill man bidra där kan man gå in på sidan och klicka "gåvoshop".

https://www.lakarmissionen.se/

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Skänk en gåva till en hjälporganisation som förändrar världen. Läkarmissionen erbjuder katastrofhjälp och skapar en bättre framtid för utsatta människor.
Maria
3

Bra tips🙂

/Maria

NeferNefer
3

Åh, verkligen ett bra tips!

"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon

DesK
3

Så sant och jag har faktiskt planterat fruktträd på samtliga tomter som jag har bott på 😊
Bra tips, ska kika in där snart 😊

/Désirée

Tant Grön
2

#4: Har också planterat fruktträd och eftersom jag flyttat ofta har det blivit en hel del. Just nu har jag bara ett äppleträd, ett plommonträd och ett körsbärsplommon.

DesK
1

#5 Här fanns det ett äppelträd, när jag flyttade hit för 8 år sedan, men det dog 😢 Så jag köpte ett familjeäppelträd för 2 år sedan och planerar att köpa ett plommomträd och ett körsbärsträd i sommar. Det finns en stor och fin rönn, en magnifik vinplanta och vinbärsbuskar på tomten.

/Désirée

Magi-cat
2

#3 Träd är underbart! Tack för tipsen! 🌳💚

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Tant Grön
2

Vinbär har jag också, både röda, svarta och en med gröna bär. Krusbär och hallon har jag. Allt detta på en väldigt liten yta. Krusbär finns ju aldrig att köpa i affärerna, konstigt nog. De är så goda att äta färska.