Träd - en gåva för framtiden
Träd är en gåva för livet, kan man säga helt kort. 🍀💚🌳🌿
Träd ger frukt, skugga, virke, ved och inte minst kan träd minska utbredningen av ökenområden, hjälpa människor att klara sin livsmedelsförsörjning och bidra till klimatet.
I Tchad stöder Läkarmissionen ett trädplanteringsprojekt med sorter som är särskilt lämpade att odla söder om Sahara.
Vill man bidra där kan man gå in på sidan och klicka "gåvoshop".
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Bra tips🙂
/Maria
Åh, verkligen ett bra tips!
"Everything will be okay in the end. If it’s not okay, it’s not the end." ~John Lennon
Här är fler trädplanteringsprojekt: https://barnsamariten.se/sv/gavoshop/tradplantering/
Så sant och jag har faktiskt planterat fruktträd på samtliga tomter som jag har bott på 😊
Bra tips, ska kika in där snart 😊
/Désirée
#4: Har också planterat fruktträd och eftersom jag flyttat ofta har det blivit en hel del. Just nu har jag bara ett äppleträd, ett plommonträd och ett körsbärsplommon.
#5 Här fanns det ett äppelträd, när jag flyttade hit för 8 år sedan, men det dog 😢 Så jag köpte ett familjeäppelträd för 2 år sedan och planerar att köpa ett plommomträd och ett körsbärsträd i sommar. Det finns en stor och fin rönn, en magnifik vinplanta och vinbärsbuskar på tomten.
/Désirée
#3 Träd är underbart! Tack för tipsen! 🌳💚
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Vinbär har jag också, både röda, svarta och en med gröna bär. Krusbär och hallon har jag. Allt detta på en väldigt liten yta. Krusbär finns ju aldrig att köpa i affärerna, konstigt nog. De är så goda att äta färska.